Stránky

úterý 9. září 2014

The Perks Of Being Wallflower


Budu dělat, co opravdu chci. Budu tím, kým opravdu jsem. A přijdu na to, co to znamená.

Ať je vám třicet nebo padesát, určitě si pamatujete na vaše školní léta

Charlieho malá tajemství (The perks of being a wallflower). Super film. Tečka... Stačí ne? Jsem ženská a co řeknu (napíšu) je přece svatý, no ne? Ne? Nu dobrá.

Abych pravdu řekla, tak co se týče příběhu, film asi jen tak hned nezaujme. Chci říct, no tááák. Střední škola, teenager, co nezapadá, noví kamarádi, večírky... Jako kdybych měla Deja Vu. Ale pak jsem koukla na trailer a zjistila jsem, že tam hrají samí mí oblíbení herci - Emma Watson (ano, žeru Harryho Pottera), Nina Dobrev (Upíří deníky), Logan Lerman (Percy Jackson, na toho se prostě jen tak hezky kouká). Seskupení takové "obrovské" bandy mě donutilo si film pustit. I didn't regret.

Film je natočen podle stejnojmenné knihy (tedy co se angličtiny týče) od Stephena Chboskyho. U nás se kniha nazývá "Ten, kdo stojí v koutě". Kniha je psaná formou dopisů, tudíž obsahuje málo přímé řeči. Samotnou mě zajímalo, jak je to psáno, když jsem četla všude samou chválu. Jak může zaujmout forma psaná dopisy, ale opravdu to funguje. Hudba je složená ze samých peckovek, které nikdy nestárnou, teda myslím... Například David Bowie, moje první tajná láska. Vím, vypadá děsně, ale už jsem vám říkala, že jsem divná? :) Vlastně ani nevím, co se mi na něm líbilo, ale děti mají zkreslený pohled na svět, no ne?


Tady ho máme, frajírka - David Bowie - Heroes


Jak název napovídá, tedy ten český (jsme zase u filmu :P), hlavním hrdinou je Charlie (Logan Lerman), který nastupuje na střední školu. Je to tak trochu outsider a samotář, ale přeje si, aby tomu letos bylo jinak. Kdo by si nepřál zapadat do nějaké cool party, obzvlášť ti, co jsou tak trochu introvertní. Možná se to trochu protiřečí, ale já, typický introvert a samotář, jsem si vždycky něco takového přála. :) Tak se v tom filmu trochu vidím, až na to, že nemám takové cool zážitky (já mám totiž mnohem uber lepčí), nechodila jsem na takovou cool školu a nejsem kluk, myslím... :) 

Nečekaně se Charliemu podaří narazit na dva super lidi Sam (Emma Watson) a Patricka (Ezra Miller), kteří ho přijmou mezi sebe po té, kdy si Sam uvědomí, že Charlie nemá jiné kamarády a Charliemu se naskýtá možnost žít tím lehce typickým študáckým životem - takže chlast, drogy, diskotéky, konzole, spousta sexu... No, tak dobře, ne tak docela... Vlastně asi nic z toho... To jenom vy jste byly taková hovada! No jo, přesně vy... :P 

Tedy sem tam jsou ty večírky a jednou se Charlie nevědomky zdroguje marihuanou, která byla v koláčcích. Čas s těmito třemi plyne, objevují se zalíbení, školní problémy a pomalu vyzařuje na povrch to, proč je Charlie takový, jaký je. Zbytečné vám popisovat více děje. Mnohé vám řekne trailer a stačí spoiler v podobě videa na konci. ;)

Juk na trailer =)

Spoileeeers - aneb když jsou konce opravdu dobré ;)

The perks of being a wallflower je takový prima oddechový film, který ve vás zanechá pár pocitů. Nebudu vás ale nutit se na to koukat (doufám, že už stahujete, chci říct kupujete)...


“We accept the love we think we deserve.” 


Jujáček =)


Žádné komentáře:

Okomentovat